POPC

PROJEKT POPC

 

Nasze biuro uczestniczy w realizacji projektów infrastruktury światłowodowej dla potrzeb szybkiego Internetu prowadzonych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC) pn. „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu”, Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach”. związku z licznymi zapytaniami postanowiliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

 

Najczęściej zadawane pytania:

 

  • Czym jest projekt POPC?

Projekt POPC projektem infrastruktury telekomunikacyjnej opartej na technologii światłowodowej zapewniającej możliwość dostępu do usług szybkiego Internetu. Ma on duże znaczenie dla Polski, o czym świadczy fakt, że został objęty bezpośrednim nadzorem przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a realizowana infrastruktura światłowodowa ma zapewnić możliwość szerokiego dostępu do szybkiego Internetu, efektywnych i przyjaznych użytkownikom e-usługi publicznych oraz wspomagać stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa.
Projektowana infrastruktura zapewni Państwu możliwość skorzystania z usług szybkiego Internetu świadczonych zarówno przez dużych operatorów ogólnokrajowych, jak również przez operatorów lokalnych.
Powrót

  • Czy mój dom zostanie przyłączony do sieci światłowodowej w ramach POPC?

Lista adresów objętych projektem POPC znajduje się stronie
https://capap.gugik.gov.pl/mapa/cppc/CPPC-internet/
Powrót

  • Moi sąsiedzi otrzymali umowy do podpisania, a ja, mimo iż mój adres znajduje się na liście objętej projektem POPC, nie otrzymałem(am) żadnych dokumentów.

Brak umowy nie oznacza, że adres nie jest objęty projektem. Dokumenty wysyłane są sukcesywnie i w ramach potrzeb.
W przypadku budynków jednorodzinnych, na tym etapie projektu nie zawsze jest konieczne uzyskanie dostępu do takiej nieruchomości.
Istnieje również możliwość, że nie otrzymali Państwo dokumentów, z powodu nieaktualnych danych zawartych w księgach wieczystych nieruchomości (błędny adres właściciela lub dane właściciela). Aby sprawdzić dane w księdze wieczystej, wystarczy wejść na stronę https://ekw.ms.gov.pl
Jeżeli dane są nieaktualne i podejrzewają Państwo, że z tego powodu umowa do Państwa nie dotarła, prosimy o kontakt z nami pod adresem popc2@aztprojekt.pl. W mailu proszę krótko opisać problem, podać dane nieruchomości (adres, nr działki, ilość lokali mieszkalnych) oraz dane kontaktowe do Państwa. Można również wysłać do nas korespondencję drogą pocztową (AZT PROJEKT, skr. poczt. 62, ul. Morska 99, 81-209 Gdynia) – w tym przypadku konieczne jest podanie do siebie numeru telefonu lub adresu mailowego.
Powrót

  • Nie ma mnie na liście, jak mam się dopisać do projektu?

W ramach realizowanego przez nasze biuro projektu, nie zawsze jest możliwości dopisywania adresów spoza listy.
W przypadku, jeżeli Państwa adres znajduje się w rejonie realizowanego przez nas projektu POPC i nie został objęty zakresem inwestycji, prosimy o kontakt mailowy z nami pod adresem popc2@aztprojekt.pl. W mailu proszę krótko opisać problem, podać dane nieruchomości (adres, nr działki, ilość lokali mieszkalnych) oraz dane kontaktowe do Państwa. Można również wysłać do nas korespondencję drogą pocztową (AZT PROJEKT, skr. poczt. 62, ul. Morska 99, 81-209 Gdynia) – w tym przypadku konieczne jest podanie do siebie numeru telefonu lub adresu mailowego.
Powrót

  • Do kogo mam napisać, zadzwonić, żeby znaleźć się w projekcie?

Jeżeli w Państwa lokalizacji, nie ma infrastruktury światłowodowej oraz nie planuje się jej realizacji (sprawdź tutaj) wszelkie zgłoszenia adresów polecamy wysyłać na adres mailowy: bialaplama@cppc.gov.pl
Powrót

  • Mimo, że mój adres był planowany do przyłączenia, nie został podłączony do sieci? Czy mogę coś zrobić, żeby przyłącze do mnie zostało wykonane?

Mimo tego, że staramy się, aby wszystkie wskazane adresy zostały podłączone do projektowanej sieci, zdarzają się przypadki, że na dany moment adres musi zostać wyłączony z opracowania. Najczęstszymi powodami mającymi wpływ na to, są problemy z uzyskaniem odpowiednich zgód lub problemy techniczne (np. brak możliwości wykorzystania infrastruktury przewidzianej na etapie koncepcji). O ile w drugiej kwestii niewiele mogą Państwo zdziałać, o tyle w przypadku kiedy jesteście Państwo zainteresowani podłączeniem Waszej nieruchomości do sieci, warto rozmawiać z sąsiadami (współwłaścicielami) i poinformować ich wcześniej, że chcecie, aby przyłącze zostało zrealizowane, a podpisanie przez nich dokumentów jest niezbędne, nawet jeżeli nie są zainteresowani korzystaniem z usług.
Cały czas pracujemy, aby wszystkie adresy wcześniej lub później zostały przyłączone do sieci.
Powrót

  • Kiedy będą realizowane prace budowlane?

Prace realizowane są sukcesywnie, po opracowaniu i uzgodnieniu dokumentacji projektowej.
Wpływ na termin mają zarówno czas uzgodnienia z urzędami jak i uzgodnienia z właścicielami prywatnymi.
Istotne jest terminowe odesłanie do nas dokumentów, gdyż nawet jedna osoba może mieć wpływ na realizację całej inwestycji i znacząco wydłużyć jej czas.
Powrót

  • Ile mam czasu na podpisanie umowy?

Umowa powinna zostać podpisana i odesłana niezwłocznie i nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania.
Im szybciej Państwo odeślecie do nas dokumenty, tym prędzej inwestycja zostanie zrealizowana, a Państwo i wasi sąsiedzi wcześniej będziecie mieć możliwość korzystania z usług szybkiego Internetu.
Powrót

  • Otrzymałem(am) umowę na realizację przyłącza i podłączenie budynku do sieci światłowodowej. Nie korzystam i nie chcę korzystać z usług szybkiego Internetu. Czy muszę podpisać umowę?

Realizowana przez nas infrastruktura światłowodowa nie zobowiązuje Państwa do korzystania z usług szybkiego Internetu, a jedynie stwarza taką możliwość dla Państwa i Waszych sąsiadów. Nikt Państwa nie będzie zmuszał do zakupu jakichkolwiek usług lub sprzętu. Nawet jeżeli Państwo nie będziecie korzystać z usług internetowych, prosimy pamiętać, że Wasi sąsiedzi (aktualni lub przyszli) oraz dzieci i wnuki mogą mieć taką potrzebę. Ponadto obowiązek podpisania umowy dostępu do nieruchomości w celu realizacji przyłącza telekomunikacyjnego wynika z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2062), który mówi, że na właścicielu, użytkowniku wieczystym lub zarządcy nieruchomości ciąży obowiązek zapewnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu dostępu do nieruchomości, w tym do budynku, w celu umożliwienia doprowadzenia przyłącza telekomunikacyjnego, a następnie wykonania instalacji telekomunikacyjnej budynku. Termin na podpisanie i odesłanie dokumentów został ustalony przez Ustawodawcę na okres maksymalnie 30 dni.
Powrót

  • Dlaczego w umowie muszę podać nr PESEL? Do czego jest potrzebny? Czy to zgodne z RODO?

Numer PESEL niezbędny jest w celu identyfikacji strony umowy. W Polsce może być kilka osób o tym samym imieniu i nazwisku, zaś PESEL jest niepowtarzalny. Jest on konieczny do prawidłowego procesowania umowy dostępu do nieruchomości. Pozyskanie takich informacji jest zgodne z RODO (informacja RODO znajduje się w przekazanych dokumentach), a dane te są wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem.
Powrót

  • Co jeżeli nie mam nr PESEL?

W przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL (np. obcokrajowcy) konieczne jest podanie danych z dowodu osobistego lub paszportu.
Powrót

  • Co jeżeli nie podam nr PESEL / danych z dowodu?

W takim przypadku Państwa adres może zostać wyłączony z projektu i nie zostanie przyłączony do sieci.
Powrót

  • Zgubiłem(am) [lub zniszczyłem(am)] umowę. Czy mogę dostać kopię w celu podpisania dokumentów?

Prosimy o kontakt mailowy z nami pod adresem popc2@aztprojekt.pl. W mailu proszę krótko opisać problem, podać dane nieruchomości (adres, nr działki) oraz dane kontaktowe do Państwa. Można również wysłać do nas korespondencję drogą pocztową (AZT PROJEKT, skr. poczt. 62, ul. Morska 99, 81-209 Gdynia) – w tym przypadku konieczne jest podanie do siebie numeru telefonu lub adresu mailowego.
Powrót